середа, 22 квітня 2015 р.

Директорів тернопільських шкіл очікують суди

Протягом лютого-березня 2015 р. Творче молодіжне об’єднання  «Нівроку» та коаліція громадських організацій «Своє!» здійснили перший етап громадського моніторингу процесів здійснення Тернопільською міською радою закупівель, що пов’язані із впровадженням в загальноосвітніх школах систем контролю «Smarsy».
На цьому етапі моніторингу відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» до Тернопільської міської ради та директорів загально-освітніх шкіл, в яких встановили систему «Smarsy» було надіслано запити щодо надання інформації про закупівлі, пов'язані з придбанням та встановленням систем «Smarsy», а саме ми просили надати нам:
·         Копію розпорядчого документу, на підставі якого було визначено перелік шкіл для встановлення  систем «Smarsy».
·         Найменування  та реквізити одержувача коштів за договорами, по встановленню систем «Smarsy».
·         Копію розпорядчого документу, на підставі якого було ухвалене рішення про виділення коштів для встановлення у школі систем контролю відвідуваності та успішності учнів «Smarsy».
·         Копію розпорядчого документу, на підставі якого було визначено одержувача коштів -виконавця робіт, по встановленню систем «Smarsy».
·         Копію договорів  з усіма додатками на закупівлю та встановлення систем «Smarsy».
·         Копії актів виконаних робіт та накладних по закупівлі, встановленню та обслуговуванню системи " Smarsy ".
·         Інформацію про те, за якою процедурою здійснювався відбір постачальника реєстраційно-аналітичної пропускної системи безпеки.
·         Інформацію про джерела надходження коштів для встановлення та обслуговування системи " Smarsy ".
·         Інформацію про те, яким чином та в якому обсязі функціонує система " Smarsy ".

Загалом було направлено 9 запитів до загальноосвітніх шкіл № 3, 4, 7, 9, 15, 18, 24, 28, Галицький коледж та 1 запит до Тернопільської міської ради.
Станом на сьогоднішній день жодна школа відповіді не надала. Отримано відповідь лише від Галицького коледжу та Тернопільської міської ради.
Відповідь Галицького коледжу містила лише посилання на Рішення сесії Тернопільської міської ради №6/45/5 від 17.03.2014 р., згідно якого із вільних залишків бюджетних коштів спеціального фонду міського бюджету коледжу виділено 40 тис. грн. З наданих документів не зрозуміло хто і з яких причин приймав рішення спрямувати ці кошти на встановлення системи «Smarsy» і чому власне обрано цю систему, а не іншу. Також галицький коледж надав копії договору, видаткової накладної та акту згідно яких проводилась закупівля та встановлення системи. Ці документи містять лише загальні данні як то: «поставка програмно-апаратного комплексу контролю відвідування та обліку навчального та робочого часу» та загальну суму 40 тис. на яку закуплено обладнання та проведено роботи із його встановлення. В цих документах відсутній перелік встановленого обладнання, вартість комплектуючих, калькуляції та інша інформація яка повинна була би бути.
Що до змісту відповіді на запит надісланий до Тернопільської міської ради то вона містила посилання на те саме рішення сесії міської ради №6/45/5 від 17.03.2014 р., загальну суму виділених коштів (320 тис. грн.), перелік навчальних закладів, в яких встановлено систему. З незрозумілих причин в переліку не вказали  ЗОШ №24 та Українську гімназію ім. І.Франка, в яких теж функціонує дана система. Але найцікавіше з наданої міською радою інформації була копія документу на виконання якого,  як стверджує міська рада, і  було встановлено системи " Smarsy ". Це Наказ Міністерства освіти і науки України від 06.01.2015 року № 2 «Щодо заходів безпеки у навчальних закладах». Перше, що кидається у вічі, це те, що на момент видачі цього наказу системи  "Smarsy"  вже були встановлені в школах Тернополя півроку. В тексті самого Наказу немає жодної згадки про встановлення у школах систем контролю відвідуваності та успішності учнів «Smarsy» та встановлення подібних систем взагалі. Крім того не зрозуміло яким чином система «Smarsy» може убезпечити навчальний заклад від проникнення терористів, чи інших небажаних осіб. Адже функціонально система контролює  лише прохід  учнів у яких є при собі магнітні карточки «паспорт учня» на які реагує система, а як було з’ясовано експертами ТМО «Нівроку» під час виїзних досліджень у школи, особа яка не має карточки, може потрапити у навчальний заклад без будь яких перепон. На цьому надана Тернопільською міською радою інформація вичерпується. У своєму листі міська рада переклала відповідальність за витрачання бюджетних коштів та прийняття рішень про встановлення систем «Smarsy» на загальноосвітні навчальні заклади, наголосивши, що вони є окремими юридичними особами, з правом укладання угод та підписом фінансових документів.   

Отже, підсумовуючи усе вище викладене, у експертів ТМО Нівроку складається враження що конкретна запитувана  інформація про процеси здійснення закупівель, що пов’язані із впровадженням в загальноосвітніх школах систем контролю «Smarsy» директорами шкіл чомусь приховується. А також прослідковуються намагання Тернопільської міської ради перекласти із себе відповідальність та заплутати експертів шляхом надання зайвих та безкорисних документів.

PS.  До уваги директорів ЗНЗ № 3, 4, 7, 9, 15, 18, 24, 28 та прокуратури м. Тернопіль! Відповідно до  ч. 2, 3 ст. 212-3 Кодексу України про адміністративні правопорушення:
Порушення Закону України "Про доступ до публічної інформації", а саме: необґрунтоване віднесення інформації до інформації з обмеженим доступом, ненадання відповіді на запит на інформацію, ненадання інформації, неправомірна відмова в наданні інформації, несвоєчасне або неповне надання інформації, надання недостовірної інформації, -
тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб від двадцяти п’яти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Повторне протягом року вчинення будь-якого з порушень, передбачених частинами першою - шостою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, -

тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб від шістдесяти до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до тридцяти годин.
Захід відбувся за фінансової підтримкм Міжнародного фонду "Відродження"

Немає коментарів:

Дописати коментар