Нещодавно в газеті «Нова Тернопільська» появилась фейкова стаття, в якій команда мера, а я вважаю, що це її робота, вирішила під іменем неіснуючого автора Вікторії Царик дати мені оцінку та моїй статті щодо «обгрунтованності» нещодавно прийнятих міською владою тарифів на квартирну плату.
Петро Ландяк
Інформую читачів, що немає в Тернополі і нашій області такої особи. Немає!!!
Ця «особа» вже використовувалась , як «знавець» законодавства з будівництва та розказувала про правомірність забудови Привокзального Майдану. Тепер, критикуючи мене, вона розказує про тарифи на послуги з утримання будинків та прибудинкових територій.
Я звертаюсь і до редакції:
- Не робіть подібних помилок в майбутньому ! Не потрібно брати статті до друку у невідомих осіб, без їх ідентифікації. Якщо подібного роду інформації хтось приносить, то я б порадив взяти думку іншої сторони, а в першу чергу коментар того, на кого направлене «ЗАМОВЛЕННЯ».
- Не робіть подібних помилок в майбутньому ! Не потрібно брати статті до друку у невідомих осіб, без їх ідентифікації. Якщо подібного роду інформації хтось приносить, то я б порадив взяти думку іншої сторони, а в першу чергу коментар того, на кого направлене «ЗАМОВЛЕННЯ».
А тепер про тарифи.
Тарифи на квартплату є непрозорими тому, що розрахунки мають бути публічними, і в час інформаційних технологій це зробити дуже просто, адже є сайти міської ради, управління житлово-комунального господарства міста, окремих ЖЕКів (підприємств, які обслуговують житло). Однак, там чомусь не розміщають розрахункових матеріалів по тарифах.
Також прозорість у використанні коштів квартплати могла б бути забезпечена, якщо б ЖЕКи виконували рішення виконкому міської ради № 1603 від 28.09.2011р і наказ №131 управління ЖКП міста від 28.12.2012р. (ініціатором яких я був) та щорічно звітували перед споживачами про використання отриманих коштів, складаючи усні та письмові звіти на зборах мешканців будинків, та електронні їх версії на вищевказаних сайтах. Однак, цього немає, тому, я стверджую, що відсутня прозорість як у тарифо утворенні так і у використанні оплачених мешканцями коштів.
Прийнятий тариф, вартість якого зросла у 1.6 рази , я вважаю завищеним на 25-30%. Проведемо аналіз найбільш значимих статей витрат, по окремих ЖЕКах нашого міста.
Так, до недавнього підняття тарифу, середньомісячний фонд зарплати по
ПП «Східний масив» становив 215740 грн., або 0,71 грн. на 1 м кв. площі, яку обслуговує підприємство. По ТОВ «Коменерго Тернопіль» ці показники становили 294390грн., або 0,62 грн. на 1 м кв житла; по ПП «Наш дім» - 255600 грн. і 0,94 грн. на 1 м кв.; по ДП «Люкс-житло» - 1595314 грн. та 1 грн. на 1 кв.м.; по ПП «Вікторія –1» - 127800 грн. і 0,68 грн. на 1 кв.м і ПП «ТернопільКомСервіс » - 48512 грн. і 0,48 грн. (?!!) на 1 кв.м
Спеціалісти розуміють, що таких коливань зарплати в структурі тарифу від 48 коп. до 1грн.,за 1кв.м., якщо виконувати вимоги Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затверджених наказом Держжитлокомунгоспу від 17.05.2005 р. №76, - бути не може!!! Якщо оцінити вартість будівельних матеріалів, використаних на поточний ремонт, то вони протягом 2011 – 2015рр. становили 5-6 коп. на 1 кв.м по всіх вище перелічених ЖЕКах, крім ПП «Східний Масив», де цей показник дорівнював 9 коп. за 1 кв.м. Нагадую, що на поточний ремонт ЖЕКи затрачали 40 коп., з розрахунку на 1 кв.м, а матеріали, по їхніх інформаціях, займали по всіх вищезазначених ЖЕКах лише 12-15 % вартості робіт поточного ремонту..
Поряд з цим , сума зарплати з нарахуваннями на неї, по статті поточний ремонт становила 21-22 коп, або 55 -60% коштів поточного ремонту. Крім цього, складовою цієї статті є ще накладні затрати ( покривають затрати на фінансування адмінапарату ЖЕКу) , в розмірі 60% від основної зарплати працівників.
Ми бачимо, що співвідношення зарплати до вартості матеріалів статті поточний ремонт по ЖЕКах становить, як 22 до 5. Тобто, затрати по зарплаті поточного ремонту більші ніж у 4 рази від вартості матеріалів?!!
Цього на практиці бути не може , адже в даний час фактична вартість матеріалів по ремонтних роботах , які виконують чи мають виконувати ЖЕКи
є приблизно в 1,5-2 рази більшою від зарплати. Так , що на основі цих показників бачимо проблеми з використанням коштів квартплати ! А хто цю проблему буде вирішувати???
Для прикладу візьмемо ПП «ТернопільКомСервіс», фонд середньомісячної зарплати якого становить 48512 грн. або 48 коп. на 1 кв.м, а середньомісячні витрати матеріалів - 5579 грн. або 5,5 коп. на 1 кв.м, тобто, разом 53,5 коп.. на 1 кв.м , при тарифі 1,22 грн. за 1 кв.м. Виникає питання – куди витрачено інші 55% коштів , що становлять 68,5 коп. на 1 кв. м. (1,22 грн. – 0,53грн..)
Якщо б діяла Державна інспекція з контролю за цінами , яку нещодавно ліквідували, було б до кого апелювати про потребу проведення перевірки. В даний час це може зробити лише міська влада , однак чекати від неї необхідних дій – марно!
Для визначення коригуючого коефіцієнта квартирної плати ЖЕКи використовували індекс зростання вартості матеріалів , послуг та робіт. Так окремі ЖЕКи , існуючий в даний час, тариф на електроенергію, в розмірі 0,63 грн. за 1 КВт, порівнювали з тарифом 36,48 коп. за 1 КВт, який діяв у 2011 році. Однак, деякі з них безпідставно брали за базу порівняння не 36,48 коп., а чомусь 24,36 коп., що давало їм змогу безпідставно підвищувати коригуючий коефіцієнт. І не було кому в міській раді виправити «помилку» ЖЕКів!!!
Подібно, визначаючи коригуючий коефіцієнт зростання вартості бензину і дизпалива , ЖЕКи вказували їх вартість у 2011 році в межах 6,20 – 7,20 грн. за 1 л, хоча на той час пальне коштувало 9,55-9,75 за 1л, що також давало можливість безпідставно підвищувати коригуючий коефіцієнт .
Однак, найбільше безпідставно завищені планові затрати по заробітній платі. При фактичному зростанні мінімальної зарплати у 1,27 рази, - з 960 грн. у 2011 році до 1218 грн. у 2015 році, а згідно колективної угоди, двірникам та іншим працівникам можуть виплачувати ще до 50% прогресивної доплати, - ЖЕКи розрахунково збільшили фонд оплати праці в таких розмірах: ПП «ТернопільКомСервіс» - у 1,81 рази; ПП «Вікторія -1» - у 1,8 рази; ПП «Наш дім» - у 1,58 рази; ТОВ «Коменерго-Тернопіль» - в 1,44 рази.
Виходячи з цього, нарахована зарплата двірника-прибиральника з 01.05.2015р. має становити в межах 2250 - 2500 грн. Розумію, що це невелика зарплата на даний час.
Однак, виникає питання:
- А з кого хочуть збирати ці кошти? Може вони лишні у пенсіонерів, яким не вистачає навіть на хліб і на ліки?
Ще одне питання, - чи ЖЕКи дійсно будуть виплачувати двірникам такі підвищені зарплати??? Знаю, що і в цьому питанні раніше було багато проблем!
Наведені факти, на моє переконання, свідчать про безконтрольність відповідальних осіб міської ради за процесом тарифоутворення та повне прикривання бездіяльності окремих ЖЕКів, що показує професійну неспроможність наводити лад у дуже важливій сфері міського життя або свідчить про наявність корупційних ознак в діяльності міських посадовців.
Ми говоримо про рух до Європи, однак, влада не хоче добровільно відмовитись від принципів та дій, які функціонують не у європейських , а в азійських державах.
Також прозорість у використанні коштів квартплати могла б бути забезпечена, якщо б ЖЕКи виконували рішення виконкому міської ради № 1603 від 28.09.2011р і наказ №131 управління ЖКП міста від 28.12.2012р. (ініціатором яких я був) та щорічно звітували перед споживачами про використання отриманих коштів, складаючи усні та письмові звіти на зборах мешканців будинків, та електронні їх версії на вищевказаних сайтах. Однак, цього немає, тому, я стверджую, що відсутня прозорість як у тарифо утворенні так і у використанні оплачених мешканцями коштів.
Прийнятий тариф, вартість якого зросла у 1.6 рази , я вважаю завищеним на 25-30%. Проведемо аналіз найбільш значимих статей витрат, по окремих ЖЕКах нашого міста.
Так, до недавнього підняття тарифу, середньомісячний фонд зарплати по
ПП «Східний масив» становив 215740 грн., або 0,71 грн. на 1 м кв. площі, яку обслуговує підприємство. По ТОВ «Коменерго Тернопіль» ці показники становили 294390грн., або 0,62 грн. на 1 м кв житла; по ПП «Наш дім» - 255600 грн. і 0,94 грн. на 1 м кв.; по ДП «Люкс-житло» - 1595314 грн. та 1 грн. на 1 кв.м.; по ПП «Вікторія –1» - 127800 грн. і 0,68 грн. на 1 кв.м і ПП «ТернопільКомСервіс » - 48512 грн. і 0,48 грн. (?!!) на 1 кв.м
Спеціалісти розуміють, що таких коливань зарплати в структурі тарифу від 48 коп. до 1грн.,за 1кв.м., якщо виконувати вимоги Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затверджених наказом Держжитлокомунгоспу від 17.05.2005 р. №76, - бути не може!!! Якщо оцінити вартість будівельних матеріалів, використаних на поточний ремонт, то вони протягом 2011 – 2015рр. становили 5-6 коп. на 1 кв.м по всіх вище перелічених ЖЕКах, крім ПП «Східний Масив», де цей показник дорівнював 9 коп. за 1 кв.м. Нагадую, що на поточний ремонт ЖЕКи затрачали 40 коп., з розрахунку на 1 кв.м, а матеріали, по їхніх інформаціях, займали по всіх вищезазначених ЖЕКах лише 12-15 % вартості робіт поточного ремонту..
Поряд з цим , сума зарплати з нарахуваннями на неї, по статті поточний ремонт становила 21-22 коп, або 55 -60% коштів поточного ремонту. Крім цього, складовою цієї статті є ще накладні затрати ( покривають затрати на фінансування адмінапарату ЖЕКу) , в розмірі 60% від основної зарплати працівників.
Ми бачимо, що співвідношення зарплати до вартості матеріалів статті поточний ремонт по ЖЕКах становить, як 22 до 5. Тобто, затрати по зарплаті поточного ремонту більші ніж у 4 рази від вартості матеріалів?!!
Цього на практиці бути не може , адже в даний час фактична вартість матеріалів по ремонтних роботах , які виконують чи мають виконувати ЖЕКи
є приблизно в 1,5-2 рази більшою від зарплати. Так , що на основі цих показників бачимо проблеми з використанням коштів квартплати ! А хто цю проблему буде вирішувати???
Для прикладу візьмемо ПП «ТернопільКомСервіс», фонд середньомісячної зарплати якого становить 48512 грн. або 48 коп. на 1 кв.м, а середньомісячні витрати матеріалів - 5579 грн. або 5,5 коп. на 1 кв.м, тобто, разом 53,5 коп.. на 1 кв.м , при тарифі 1,22 грн. за 1 кв.м. Виникає питання – куди витрачено інші 55% коштів , що становлять 68,5 коп. на 1 кв. м. (1,22 грн. – 0,53грн..)
Якщо б діяла Державна інспекція з контролю за цінами , яку нещодавно ліквідували, було б до кого апелювати про потребу проведення перевірки. В даний час це може зробити лише міська влада , однак чекати від неї необхідних дій – марно!
Для визначення коригуючого коефіцієнта квартирної плати ЖЕКи використовували індекс зростання вартості матеріалів , послуг та робіт. Так окремі ЖЕКи , існуючий в даний час, тариф на електроенергію, в розмірі 0,63 грн. за 1 КВт, порівнювали з тарифом 36,48 коп. за 1 КВт, який діяв у 2011 році. Однак, деякі з них безпідставно брали за базу порівняння не 36,48 коп., а чомусь 24,36 коп., що давало їм змогу безпідставно підвищувати коригуючий коефіцієнт. І не було кому в міській раді виправити «помилку» ЖЕКів!!!
Подібно, визначаючи коригуючий коефіцієнт зростання вартості бензину і дизпалива , ЖЕКи вказували їх вартість у 2011 році в межах 6,20 – 7,20 грн. за 1 л, хоча на той час пальне коштувало 9,55-9,75 за 1л, що також давало можливість безпідставно підвищувати коригуючий коефіцієнт .
Однак, найбільше безпідставно завищені планові затрати по заробітній платі. При фактичному зростанні мінімальної зарплати у 1,27 рази, - з 960 грн. у 2011 році до 1218 грн. у 2015 році, а згідно колективної угоди, двірникам та іншим працівникам можуть виплачувати ще до 50% прогресивної доплати, - ЖЕКи розрахунково збільшили фонд оплати праці в таких розмірах: ПП «ТернопільКомСервіс» - у 1,81 рази; ПП «Вікторія -1» - у 1,8 рази; ПП «Наш дім» - у 1,58 рази; ТОВ «Коменерго-Тернопіль» - в 1,44 рази.
Виходячи з цього, нарахована зарплата двірника-прибиральника з 01.05.2015р. має становити в межах 2250 - 2500 грн. Розумію, що це невелика зарплата на даний час.
Однак, виникає питання:
- А з кого хочуть збирати ці кошти? Може вони лишні у пенсіонерів, яким не вистачає навіть на хліб і на ліки?
Ще одне питання, - чи ЖЕКи дійсно будуть виплачувати двірникам такі підвищені зарплати??? Знаю, що і в цьому питанні раніше було багато проблем!
Наведені факти, на моє переконання, свідчать про безконтрольність відповідальних осіб міської ради за процесом тарифоутворення та повне прикривання бездіяльності окремих ЖЕКів, що показує професійну неспроможність наводити лад у дуже важливій сфері міського життя або свідчить про наявність корупційних ознак в діяльності міських посадовців.
Ми говоримо про рух до Європи, однак, влада не хоче добровільно відмовитись від принципів та дій, які функціонують не у європейських , а в азійських державах.
Пане Петро а яке Ваше відношення до ОСББ?Судячи з відгуків квартплата там суттєво нижча і контроль за використанням коштів набагато прозоріший.
ВідповістиВидалити