Незважаючи на суспільно-політичні,
економічні та демографічні виклики, Тернопільщина не втрачає своєї
інвестиційної привабливості. При цьому досить
гостро постають питання зовнішньоекономічного розвитку області в частині залучення
іноземних інвестицій і впровадження інноваційних технологій. Промоція області гальмується
в основному через погіршення стану національної безпеки, підвищення вартості
енергоносіїв, ускладнення відносин з потенційними та екс країнами-партнерами. Проте
і неабияке значення має діяльність представників місцевої влади, основним
завданням яких повинно бути сприяння економічного розвитку регіонів.
Увесь спектр
роботи в цьому напрямі покладено на Департамент економічного розвитку,
інвестиційної діяльності та міжнародного співробітництва Тернопільської
облдержадміністрації. Хоча на скільки ефективно працював цей підрозділ може
свідчити своєрідний симбіоз між потраченими коштами і виконаною роботою.
Зокрема, за даними 2015 року видно, що всі витрати були здійснені з метою
реалізації двох бюджетних програм: програма міжрегіонального та
зовнішньоекономічного співробітництва Тернопільської області на 2014-2017 рр.
та обласна програма розвитку малого і середнього підприємництва на 2015-2016
рр.
Загалом у 2015 році
в межах виконання першої програми було проведено 8 зустрічей, круглий стіл, 3
бізнес-форуми, навчальний семінар, виїзне засідання. Крім того, необхідно
виділити спільний з іноземними партнерами проект реабілітації дітей з сімей
військовослужбовців – учасників антитерористичної операції на Сході України. Немало
бюджетних коштів було потрачено на щорічне оновлення та видання друкованих та в
електронному вигляді інформаційно-презентаційних матеріалів створення WEB-сторінки департаменту, придбання стендів та
виготовлення мультимедійної презентації області. Витрати на реалізацію даної
програми зображено на рисунку.
.
В цілому на
реалізацію даних заходів було витрачено 324711,94 грн. загального фонду
бюджетних коштів.
Така досить
чимала сума, на перший погляд, повинна була би принести позитивні результати
для розвитку регіону в сфері міжнародного співробітництва та інвестиційної
діяльності, оскільки за рахунок
організованих зустрічей та проведених низки проектів Тернопільщина налагодила
контакти з іноземними партнерами.
Але перед нами постає
питання: чи дані видатки змогли б трансформуватись у контексті стимулювання
економічного зростання? Адже всім відомо, що умовою розвитку економічного сектору
будь-якої території є зростання капітальних видатків, бюджетних
інвестицій, нарощування потенціалу інноваційної-інвестиційної складової бюджету.
Тобто, хотілось, щоб
бюджетні програми запобігали негативним наслідкам фінансової кризи та
наповнювали дохідну частину бюджету, що супроводжувалось зростанням ВВП, а не
зводились до фінансування урочистих заходів та святкувань, а також оновлення
матеріалів та каталогів (на що необхідна велика кількість паперових носіїв, що
негативно впливає як на екологічну ситуацію, так і на відсутність економії та
модернізації роботи департаменту). Потрібно шукати альтернативні джерела коштів для
проведення такого роду заходів, серед яких можуть бути благодійні внески та
кошти зацікавлених фізичних чи юридичних осіб, а також максимально налагодити
електронний режим діяльності.
Юрук
Ольга, ФУММ-11
Стаття підготовлена для Конкурсу студентських публікацій
на тему "Використання коштів обласного бюджету Тернопільської
області", що проводився ГО "Експертно-аналітична група
"Акцент" ( https://www.facebook.com/ngo.accent) спільно з ГС
"Рада бізнесу Тернопілля" (http://www.rbt.te.ua/) та кафедрою
фінансів ім. С. І. Юрія Тернопільського національного економічного університету
(http://www.tneu.edu.ua/ff/department-f-ff/). Конкурс
проводився за фінансової підтримки ГС "Рада бізнесу Тернопілля.
Немає коментарів:
Дописати коментар