Коаліцією
«Прозорі ради» були проведено черговий етап моніторингу документів Збаразької
міської ради. В поле дослідження попали «Регламент міської ради», «Регламент
виконавчого комітету», «Положення про постійні депутатські комісії», «Статут
територіальної громади» а також спеціальні рішення та розпорядження.
На даний час прописано 37,9% пропонованих змін в нормативно-правові акти Збаразької міської ради. Нагадаємо, що ще у жовтні місяці цей показник становив 20,6%.
В якості позитивних змін в
Збаразькій міській раді можна відмітити прийняття наступних норм:
1. Порядок
запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у міській раді
2. Відсутні
будь-які обмеження (ускладнення) щодо доступу громадян України на пленарні
засідання місцевої ради (наявність норми, яка зобов`язує писати заяву, письмово
повідомляти про намір взяти участь , тощо - вважається ускладненням)
3. Відсутні
будь-які обмеження (ускладнення) щодо доступу громадян України на засідання
виконавчого комітету ради/президії (колегії) обласної ради (наявність норми,
яка зобов'язує писати заяву, письмово повідомляти про намір прийняти участь та
інше, вважається ускладненням)
4. Відсутні
будь-які обмеження (ускладнення) щодо доступу громадян України на засідання
постійних депутатських комісій ради (наявність норми, яка зобов'язує писати
заяву, письмово повідомляти про намір прийняти участь та інше - вважається
ускладненням)
5. Визначено строк
оприлюднення протоколів, висновків та рекомендацій постійних депутатських
комісій на офіційному веб-сайті ради
6. Проекти рішень
місцевої ради оприлюднюються розробниками на офіційному сайті ради за 20
робочих днів до дати їх розгляду
7. Наявність
публікації на офіційному сайті ради поіменних результатів електронного
голосування депутатів місцевої ради
Проте залишається ще певна
критеріїв прозорості, які не були імпламентовані в нормативно-правові акти
Збаразької міської. Певна частина з яких повинна міститися в Статуті
територіальної громади, який у м. Збараж ще не затверджений.
Серед них:
1. Не визначено
постійну депутатську комісію яка контролює питання конфлікту інтересів
2. Не прописано обов'язкове
оприлюднення на офіційному сайті ради прийнятих рішень виконавчим комітетом
міської ради невідкладно, але не пізніше п’яти робочих днів з дня затвердження
документа
3. Не визначено
порядок ініціювання проведення громадських слухань та кількість підписів, яка
не перевищує цифру зазначену нижче (виходячи з кількості мешканців
громади): 1000000 і > членів
територіальної громади - 150 підписів;500000—1000000 - 100 підписів;
100000—500000 - 50 підписів;10000—100000 - 25 підписів; 10000 і менше - 15
підписів
4. Не
регламентована участь міської ради в системах електронних закупівель для
допорогових закупівель
5. Авторами
проекту рішень не можуть бути члени територіальної громади в порядку місцевої
ініціативи
6. Відустня публікація
інформації про видаткову частину бюджету за сферами, установами та організаціями
7. Відустня
прописана процедура завчасного інформування через офіційний веб-сайт ради про
час, місце та примірний прядок денний засідання постійних депутатських комісій
ради
8. Не включені норми
щодо прямої відео-трансляції кожного пленарного засідання ради
9. Вудсутні норми щодо
прямої відео-трансляції кожного засідання виконавчого комітету міської
ради/президії (колегії) обласної ради та ряд інших вимог
Проект здійснено за підтримки Фонду сприяння демократії Посольства США в Україні.
Немає коментарів:
Дописати коментар