суботу, 27 січня 2018 р.

Проект програми охорони довкілля у м.Тернополі

Проект програми
охорони навколишнього природного середовища
у м. Тернополі на 2018-2022 рр.
РОЗДІЛ 1. Загальні положення
Процеси урбанізації у сучасному суспільстві супроводжуються, в першу чергу, забудовою зелених зон, забрудненням атмосферного повітря, ґрунтів, водних екосистем тощо.
За даним ВООЗ, щорічно в Україні кількість смертей, пов’язаних із впливом навколишнього середовища та екологічних факторів, яким можна запобігти, становить 155 тис., або 19% від показника загальної смертності. Найбільш гостро зміни клімату та погіршення екологічної ситуації у нашій країні відчутно у міських поселеннях.
Збереження навколишнього природного середовища для здоров’я сучасного суспільства та забезпечення існування майбутніх поколінь є пріоритетом сталого розвитку будь-якої території. Так, м. Тернопіль повинно розвиватися на балансі трьох основних напрямків – соціального, економічного та екологічного. Тільки невиснажливе природокористування із забезпеченням усіх соціально-економічних потреб населення, допоможи вийти місту із екологічної кризи.
З цією метою органи місцевого самоврядування реалізують на своїй території екологічну політику, спрямовану на збереження безпечного для існування живої і неживої природи навколишнього середовища, захист життя і здоров'я населення від негативного впливу, зумовленого забрудненням навколишнього природного середовища, досягнення гармонійної взаємодії суспільства і природи, охорону, раціональне використання і відтворення природних ресурсів.
Стабільне підвищення екологічної та санітарно-епідеміологічної безпеки проживання територіальної громади, стійке збереження високого рівня екологічної ємності урбанізованої системи, формування безперервного зеленого каркасу міста та унеможливлення виникнення візуального забруднення повинно бути імперативом Тернопільської міської ради в рамках її екологічної діяльності.
Програма охорони навколишнього природного середовища у м. Тернополі на 2018 - 2022 рр. (надалі – Програма) спрямована на реалізацію цих завдань.
Реалізація Програми базується на пріоритетності вимог екологічної безпеки, обов’язковості додержання екологічних стандартів та нормативів при здійсненні господарської, управлінської та іншої діяльності; поєднанні заходів стимулювання та відповідальності в справі охорони довкілля, поліпшені стану довкілля в громаді, підвищенні екологічної свідомості та культури громадян, збільшенні витрат на виконання природоохоронних заходів, здійсненні контролю за дотриманням вимог природоохоронного законодавства та раціональним використанням природних ресурсів; підвищені потенціалу місцевих органів влади та громадських неурядових організацій у формуванні та реалізації ефективної природоохоронної політики міста; сприянні налагодженню партнерських зв’язків між населенням, органами влади, представниками громадських організацій, керівниками підприємств та бізнесу.
Правовими засадами реалізації екологічної політики в м. Тернополі є державне законодавство, нормативні документи, прийняті органами центральної та місцевої влади в галузі охорони природи, обов’язкові до виконання всіма суб’єктами господарської діяльності на території міста, зокрема: Закони України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про охорону навколишнього природного середовища», «Про охорону атмосферного повітря», «Про питну воду та питне водопостачання», «Про рослинний світ», «Про природно-заповідний фонд України», «Про екологічну мережу України», «Про відходи», «Про благоустрій населених пунктів», «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», «Про оцінку впливу на довкілля», «Про стратегічну екологічну оцінку», Земельний, Водний та Лісовий Кодекси України, «Стратегія сталого розвитку «Україна-2020», «Стратегія регіонального розвитку Тернопільської області до 2020 року», «Програма охорони навколишнього природного середовища в Тернопільській області на 2014-2020 роки»
Мета Програми
Основною метою Програми є збереження і покращення сприятливого для існування людини та живої природи довкілля, створення передумов для збалансованого розвитку урбоекосистеми м. Тернополя. Забезпечення сталого розвитку території та виконання нею основних еколого-соціально-економічних функцій, збереження існуючих та збільшення площ зелених насаджень, покращення якості атмосферного повітря та водних ресурсів в місті, дотримання гласності та демократизму при прийнятті рішень, реалізація яких впливає на стан довкілля, формування у місцевого населення екологічного світогляду, всебічне інформування тернополян про екологічну ситуацію міста, сприяння формуванню відповідальності кожного мешканця за вирішення екологічних проблем свого населеного пункту.
Завдання Програми
Програма визначає основні напрями, форми діяльності та відносини органів місцевого самоврядування, представників громадськості, фізичних та юридичних осіб у сфері природокористування; направлена на збереження та відновлення існуючих природних ресурсів.
Тому основними завданнями даної Програми є:
– формування збалансованої системи природокористування;
– узгодженість екологічного, економічного та соціального розвитку міста;
– збереження біологічного та ландшафтного різноманіття;
- забезпечення сталого функціонування комплексної зеленої зони міста, як невід’ємної складової екомережі та генерального плану м. Тернополя;
– покращення екологічного стану і запобігання забрудненню водних об’єктів, розташованих на території міста;
– раціональне використання земельних ресурсів та екологізація виробничих технологій;
– зниження рівня забруднення атмосферного повітря;
– формування системи роздільного збору твердих побутових відходів та подальша їх утилізація;
– підвищити потенціал місцевих органів влади та неурядових організацій у формуванні та реалізації ефективної природоохоронної політики;
– сприяння розвитку регульованої рекреації, підвищення рівня екологічної культури громадян.
Шляхи реалізації Програми:
– структурна перебудова господарського комплексу із врахуванням вимог екологічної безпеки;
– формування якісної структури споживання на основі принципу раціональності і безвідходності;
– зміна стратегії містобудування у напрямку забезпечення комфортних умов проживання населення;
– реалізація першочергових екологічних програм, здійснення заходів стосовно захисту місцевих екосистем від негативного впливу господарської діяльності, оздоровлення середовища життєдіяльності шляхом санітарного очищення, рекультивації земель, озеленення і благоустрою міста;
– формування дієвої системи екологічної освіти і виховання;
– створення ефективної системи екологічної інформації, періодичних екологічних видань, рубрик, цілеспрямоване екологічне просвітництво;
– поєднання заходів стимулювання та відповідальності в справі охорони довкілля;
– залучення громадських неурядових організацій екологічного спрямування для забезпечення сталого розвитку міста.
Фінансування виконання заходів Програми передбачається з таких джерел: – міський фонд охорони навколишнього природного середовища;
– міський бюджет; – кошти підприємств, установ та організацій;
- обласний фонд охорони навколишнього природного середовища.;
- грантові кошти міжнародних донорів.
Індикатори Програми :
– зниження рівня фонової концентрації пилу та забруднюючих речовин (NO, SO, CO) в атмосферному повітрі м. Тернополя;
– облік та моніторинг функціонування котелень, які працюють на твердому паливі та прийняття мораторію на будівництво подібних об’єктів з екологічно небезпечним паливом;
– покращення санітарно-епідеміологічного благополуччя населення та зниження рівня захворюваності жителів міста;
– інвентаризаційний паспорт зелених зон м. Тернополя, збереження та збільшення площі зелених насаджень у місті;
– розширення мережі природно-заповідного фонду міста, збереження площ та визначення меж існуючих об’єктів ПЗФ;
– наявність в місті системи роздільного збору ТПВ із подальшою їх утилізацією;
– зниження рівня забруднення ґрунтів, ліквідація несанкціонованих сміттєзвалищ та рекультивація закинутих земель;
– відкритий доступ до банку екологічної інформації про стан довкілля у м. Тернополі;
Напрями діяльності та заходи Програми охорони навколишнього природного середовища у м. Тернополі на 2018-2022 рр.
№з/п Назва напряму
(завдання) Перелік заходів програми
Строк виконання заходів Виконавці Джерела фінансування, сума Очікуваний результат
1. Охорона та екологічно безпечне використання земельних ресурсів
1.1 Збереження максимально можливої площі відкритих земель та озеленених ділянок при новому будівництві, контроль та максимальне дотримання ДБН при проведенні будівельних робіт Постійно Управління містобудування, архітектури та кадастру – Збільшення земель із природною рослинністю на прибудинкових територіях новобудов.
1.2 Рекультивація порушених земель, відновлення закинутих земельних ділянок із реконструкцією старих будівель. 2018-2022 рр. Управління містобудування, архітектури та кадастру, власники (користувачі) земельних ділянок Кошти власників (користувачів) земельних ділянок, міський фонд навколишнього природного середовища Оптимізація міської забудови, відновлення земельних ділянок
1.3 Врахування екологічних наслідків проектованої діяльності при виділенні земельних ділянок
Постійно Управління містобудування, архітектури та кадастру, відділ земельних ресурсів. - Мінімізація антропогенного впливу на навколишнє природне середовище
1.4 Проведення обстеження та моніторинг якості ґрунтів міста Тернополя 2019-2022 рр. Міська санітарно-епідеміологічна станція (СЕС), управління житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Міський бюджет, міський фонд навколишнього природного середовища
100.0 тис. грн. – щорічно.. Попередження зростання рівня забруднення ґрунтів
2. Охорона атмосферного повітря
2.1 Моніторинг забруднення приземного шару атмосферного повітря в м. Тернополі та висвітлення відповідної інформації для громадськості. Згідно нормативів Міська санітарно-епідеміологічна станція (СЕС), обласний центр з гідрометеорології Міський бюджет, міський фонд охорони
навколишнього природного середовища Дотримання санітарних норм та правил
2.2 Створення додаткового поста для вимірювання якості атмосферного повітря у центрі м. Тернопіль (на вул. Руській). Запровадження системи вимірювання рівня кисню у повітрі на вулицях міста Тернополя та висвітлення відповідної інформації для громадськості. 2020 р. Міська санітарно-епідеміологічна станція (СЕС), обласний центр з гідрометеорології Міський бюджет, міський фонд навколишнього природного середовища Інформація про стан атмосферного повітря у м. Тернополі для впровадження подальших заходів з покращення його стану.
2.3 Ініціювання впровадження технологій, що попереджують виникнення факторів забруднення атмосферного повітря та знижують рівень їх впливу (включаючи заборону будівництва та експлуатації котелень із надлишковою кількістю викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря) Постійно Суб’єкти господарювання, управління економіки, промисловості та праці, управління обліку та контролю за використанням комунального майна, управління житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Кошти суб’єктів господарювання Зниження загального рівня забруднення атмосферного повітря
2.4 Влаштування тимчасових контрольно-регулювальних пунктів для перевірки автотранспортних засобів на предмет перевищення гранично допустимих концентрацій викидів в продуктах згоряння пального Систематично Управління транспорту, комунікацій та зв’язку із залученням спеціалізованих організацій Міський бюджет
70.0 тис. грн.. -щорічно. Зниження негативного впливу автотранспортних засобів на атмосферне повітря
2.5 Здійснення оперативного контролю хімічного та акустичного забруднення приземного шару атмосферного повітря на вимогу громадян 2019-2022 рр. Міська санітарно-епідеміологічна станція (СЕС), Міський фонд охорони навколишнього
природного середовища
50, тис. - щорічно Забезпечення належного інформування громадян про екологічну ситуацію
2.6 Вдосконалення функціонування громадського транспорту з врахуванням екологічної складової при регулюванні транспортних потоків (запровадження системи «зеленої хвилі») Постійно Управління транспорту, комунікацій та зв’язку Міський фонд охорони навколишнього
природного середовища.
1500.0 тис. грн.. щорічно
Зниження негативного впливу автотранспортних засобів на атмосферне повітря
2.7 Врахування техніко – екологічних характеристик транспортних засобів при проведенні конкурсу з визначення перевізників Під час проведення заходу Управління транспорту, комунікацій та зв’язку – Зниження негативного впливу автотранспортних засобів на атмосферне повітря
2.8 Контроль транспортних засобів на відповідність вимогам екологічної безпеки Постійно Власники транспортних засобів, ВДАІ ТМВ Управління Нацполіції у Тернопільській області Кошти власників транспортних засобів Зниження негативного впливу автотранспортних засобів на атмосферне повітря
2.9 Впровадження інноваційних методик та удосконалення засобів моніторингу стану атмосферного повітря
Постійно Управління житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Міський фонд охорони навколишнього
природного середовища.
100.0 тис. грн..
щорічно Зниження негативного впливу на атмосферне повітря, покращення екологічного стану природного середовища
2.10 Проведення робіт з інвентаризації джерел забруднення атмосферного повітря 2018-2019 рр. Управління житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Міський бюджет, міський фонд навколишнього природного середовища Посилення контролю за станом атмосферного повітря
2.11 Проект дорожніх розв’язок для розвантаження центральної частини міста від автотранспорту 2020 р. Управління містобудування, архітектури та кадастру, Управління транспорту, комунікацій та зв’язку Міський бюджет Зменшення кількості викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря від пересувних джерел
3. Збереження водних ресурсів
3.1 Контроль скидів дощових колекторів в Тернопільський став та р. Серет 2018-2022 рр. Управління житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Міський фонд навколишнього природного середовища
500.0 тис. грн..- щорічно Зниження рівня антропогенної евтрофікації водойм в межах м. Тернопіль
3.2 Відведення земель та законодавче затвердження водоохоронних зон Тернопільського водосховища 2018 р. Управління екології та природних ресурсів Тернопільської ОДА Обласний та міський фонди охорони навколишнього середовища Зменшення антропогенного впливу на екосистему Тернопільського водосховища
3.3 Контроль дотримання режиму водоохоронних зон та прибережно – захисних смуг Тернопільського ставу і р. Серет у відповідності до вимог Водного кодексу України Постійно КП «Об’єднання парків культури і відпочинку м. Тернополя» – Дотримання вимог чинного законодавства
3.4 Контроль хіміко-бактеріологічних показників води Тернопільського ставу в місцях організованого відпочинку Згідно нормативів Міська санітарно-епідеміологічна станція Централізоване фінансування Забезпечення дотримання діючих санітарних норм та правил
3.5 Контроль дотримання правового режиму зон санітарної охорони водозаборів та джерел децентралізованого водопостачання Постійно Міська санітарно-епідеміологічна станція, КП «Тернопільводоканал» – Дотримання вимог чинного законодавства
3.6 Запобігання незаконному скиданню неочищених стічних вод суб’єктів господарювання у поверхневі водні об’єкти міста Постійно КП «Тернопільводоканал», суб’єкти господарювання – власники локальних очисних споруд Кошти суб’єктів господарювання Зменшення антропогенного впливу
3.7 Виконання робіт, пов’язаних з покращенням технічного стану та благоустрою водойм 2018-2022рр. Управління житлово-комунального господарства, благоустрою та екології,
КП «Об’єднання парків культури і відпочинку м. Тернополя» Міський фонд навколишнього природного середовища,
міський бюджет Забезпечення дотримання природоохоронного законодавства та належного функціонування водних об’єктів
3.8 Заходи з охорони підземних вод та ліквідації джерел їх забруднення Постійно КП«Тернопільводоканал» із залученням спеціалізованих організацій – Забезпечення дотримання природоохоронного законодавства та належного функціонування водних об’єктів
3.10 Завершення Комплексної програми розвитку водосховища (Тернопільський став) на 2017-2019 рр. 2021 р. Управління житлово-комунального господарства, благоустрою та екології,
КП«Тернопільводоканал» Міський бюджет та кошти міжнародних інвесторів
5000 тис. грн.. -
щорічно Відновлення екосистеми Тернопільського водосховища
3.11 Контроль за якістю та санітарно-епідеміологічними нормами централізованого водопостачання Постійно Міська санітарно-епідеміологічна станція, КП «Тернопільводоканал Забезпечення дотримання законодавчо визначених норм якості води у централізованому водопостачанні міських населених пунктів
3.12 Контроль за якістю води децентралізованого водопостачання Постійно Міська санітарно-епідеміологічна станція, КП «Тернопільводоканал Попередження негативних наслідків отруєння водою із джерел децентралізованого водопостачання
3.13 Розчищення та поглиблення русла р. Серет в межах м. Тернополя 2019-2020 рр. Управління житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Міський фонд охорони навколишнього середовища
5000.0 тис. грн.. -щорічно Сприяння відновленню екосистеми річки Серет
3.14 Проведення заходів з паспортизації вигрібних ям «септиків» в межах приватної забудови 2019 р. Управління житлово-комунального господарства, благоустрою та екології, Державна екологічна інспекція у Тернопільській області Міський та обласний фонди охорони навколишнього середовища
50.0 тис. грн.. щорічно Запобігання несанкціонованому забрудненню Тернопільського водосховища
3.15 Облаштування та окультурення природних джерел виходу підземних вод 2018-2019 рр. КП «Об’єднання парків культури і відпочинку м. Тернополя» Міський фонди охорони навколишнього середовища
500.0 тис.- щорічно Збереження природних виходів підземних вод та забезпечення санітарно-епідеміологічної якості води
4. Збереження, збільшення площі та збалансоване використання комплексної зеленої зони міста Тернополя
4.1
Проведення інвентаризації площ зелених насаджень ( у першу чергу парків, скверів) 2018-2022 рр. Управління
житлово-комунального господарства, благоустрою та екології, спеціалізовані організації Міський бюджет, міський фонд охорони навколишнього середовища Облік міських зелених насаджень, дотримання вимог чинного законодавства та запобігання їх незаконному видаленню
4.2 Врахування фактору атмосферного та шумового забруднення середовища при плануванні робіт з висадження зелених насаджень Постійно Управління
житлово-комунального господарства, благоустрою та екології – Створення максимально комфортного середовища проживання громади
4.3 Збереження максимально можливої площі озеленених ділянок при новому будівництві Постійно Управління містобудування, архітектури та кадастру – Дотримання сталої екологічної ємності існуючої екосистеми
4.4 Проведення компенсаційного висадження взамін видалених зелених насаджень, у зв’язку з проведенням будівельних робіт Постійно Управління містобудування, архітектури та кадастру, управління
житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Кошти підприємств Дотримання сталої екологічної ємності існуючої екосистеми
4.5 Відновлення «зеленого поясу» на межі міста та створення нерозривної стільникової зеленої мережі 2019-2021рр. Управління житлово-комунального господарства, благоустрою та екології, Міський фонд охорони навколишнього природного середовища3000.0 тис. грн..-
щорічно. Забезпечення сталого функціонування КЗЗМ
4.6 Збільшення площі зелених насаджень промислових та господарських об’єктів шляхом озеленення внутрішніх територій По мірі необхідності Підприємства Кошти підприємств Зниження рівня шкідливих викидів в атмосферне повітря від виробничої діяльності
4.7 Ремонт та реконструкція вуличних зелених насаджень, проведення систематичної омолоджувальної підрізки міських зелених насаджень 2018–2022рр. Відділ технічного нагляду, управління
житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Міський бюджет
3200 тис. грн.. Забезпечення утримання зелених насаджень у здоровому та впорядкованому стані
4.8 Проведення заміни однорічних зелених насаджень багаторічними на квітниках та клумбах міста 2018–2020 рр. Управління
житлово-комунального господарства, благоустрою та екології, відділ технічного нагляду Міський бюджет, міський фонд охорони навколишнього природного середовища
3450 тис. грн. -щорічно Покращення естетичного та ландшафтно-декоративного вигляду об’єктів
4.9 Проведення озеленення території міста з врахуванням функціонального зонування території Постійно Управління
житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Міський бюджет, міський фонд охорони навколишнього природного середовища
300.0 тис. грн..-
щорічно Створення максимально комфортного середовища проживання громади
4.10 Надання переваги висадженню хвойних порід на території зелених зон обмеженого користування (дитячі садочки, лікарняні заклади, тощо) з метою зниження рівня захворюваності населення алергічними хворобами Постійно Управління
житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Міський бюджет, міський фонд охорони навколишнього природного середовища
Створення максимально комфортного середовища проживання громади
4.11 Завершення заміни деревних порід які викликають алергічні подразнення у місцевих мешканців 2018–2020 рр. Управління
житлово-комунального господарства, благоустрою та екології, підприємства, що обслуговують житловий фонд Міський бюджет, кошти підприємств, на утриманні яких знаходиться житловий фонд міста
300.0 тис. грн.. щорічно Оптимізація системи озеленення
4.12 Запровадження в місті системи вертикального та мобільного озеленення Постійно Управління
житлово-комунального господарства, благоустрою та екології, відділ технічного нагляду Міський бюджет
100.0 тис. грн.. -щорічно
4.13 Організація робіт з видалення аварійних та сухостійних зелених насаджень із визначенням та обґрунтуванням причини їх всихання 2018–2022рр. Управління
житлово-комунального господарства, благоустрою та екології, Державна Екологічна інспекція у Тернопільській області Міський бюджет
1800.0 тис. грн.. щорічно Належне утримання міських зелених насаджень
4.14 Посилення контролю за станом та використанням зелених насаджень на території міста Постійно Управління
житлово-комунального господарства, благоустрою та екології, управління муніципальної поліції, - Належне утримання міських зелених насаджень
4.15 Розробка та ухвалення схеми комплексної зеленої зони Тернополя 2018-2019 рр. Управління
житлово-комунального господарства, благоустрою та екології, Міський бюджет Забезпечення сталого функціонування КЗЗМ Тернополя
4.16 Підготовка наукових обґрунтувань та дослідження територій і об’єктів зеленого господарства, перспективних для заповідання 2019 р. Управління
житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Міський фонд охорони навколишнього природного середовища
400.0 тис. грн.. Резервування територій для наступного заповідання розширення схеми екологічної мережі м. Тернополя
4.17 Паспортизація об’єктів зеленого господарства міста із виготовленням проектів організації території та землеустрою 2019-2022 рр Управління
житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Міський фонд охорони навколишнього природного середовища, міський бюджет Визначення меж територій об’єктів зеленого господарства міста з метою попередження незаконного відчуження земель КЗЗМ
4.18 Проведення спеціальних заходів, спрямованих на запобігання знищенню чи пошкодженню природних комплексів територій та об’єктів природно-заповідного фонду (ПЗФ) 2019-2022рр. Балансоутримувачі об’єктів ПЗФ, управління
житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Міський фонд охорони навколишнього природного середовища
350.0 тис. грн.. - щорічно Забезпечення належного утримання об’єктів ПЗФ
4.19 Виготовлення проектів землеустрою з організації та встановлення меж територій об’єктів ПЗФ 2018-2020 рр. Управління
житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Міський фонд охорони навколишнього природного середовища 500.0 тис. грн.. - щорічно Дотримання вимог чинного законодавства
4.20 Винесення в натурі меж РЛП«Загребелля» 2018 р. Відділ земельних ресурсів, управління житлово- комунального господарства, благоустрою та екології Міський фонд охорони навколишнього природного середовища 1500.0 тис. грн..- щорічно Дотримання вимог чинного законодавства
4.21 Розробка проектів утримання та реконструкції об’єктів ПЗФ 2019-2022рр. Управління житлово-комунального господарства, благоустрою та екології із залученням спеціалізованих організацій Міський фонд охорони навколишнього природного середовища
1500.0 тис. грн. - щорічно. Дотримання вимог чинного законодавства
4.22 Відновлення межі парків міста із внесенням відповідних змін до Генерального плану 2018 р. Виконком Тернопільської міської ради Забезпечення повноцінного функціонування паркових зон міста
4.23 Внесення змін до Генерального плану міста щодо максимального збереження існуючих зелених зон 2018 р. Тернопільська міська рада Дотримання вимог чинного законодавства
4.24 Проектування та ведення будівельних робіт в межах міста із суворим дотриманням санітарних та екологічних нормативів, а також ДБН України. Заборона ущільнення міської забудови. постійно Управління містобудування, архітектури та кадастру Дотримання вимог чинного законодавства
4.25 Введення мораторію на вирубку лісопаркових насаджень в межах міста 2018 р. Тернопільська міська рада Забезпечення екологічної безпеки та стійкого розвитку міста
4.26 Закладка нового парку 2018-2021 рр. Управління житлово-комунального господарства, благоустрою та екології, Управління лісового та мисливського господарства Тернопільської області Міський та обласний фонди охорони навколишнього середовища
25000.0 тис. грн..щорічно Створення нових рекреаційно-відпочинкових зон, особливо для мікрорайонів міста із щільною забудовою.
4.27 Розширення озеленених площ прибудинкових територій, особливо новобудов постійно Управління житлово-комунального господарства, благоустрою та екології, ОСББ Міський фонд охорони навколишнього середовища та кошти балансоутримувачів території Забезпечення комфортних умов проживання громадян
4.28 Озеленення подвір’їв дошкільних, шкільних, вищих та інших навчальних закладів 2018-2022 рр Суб’єкти господарювання Власні та інші кошти не заборонені чинним законодавством Формування безпечних та комфортних умов навчання для учнів, слухачів та студентів
4.29 Відновлення газонів на місці тимчасових торгівельних точок (МАФів) 2018-2019 рр Управління житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Кошти фізичних та юридичних осіб Збільшення площі газонів у місті. Як важливого елемента зеленої зони
4.30 Озеленення територій організацій та приватних підприємств шляхом організації газонів та міні-клумб постійно Фізичні та юридичні особи, балансоутримувачі земельних ділянок Кошти балансоутримувачів Зростання естетичної привабливості території міста
4.31 Облік дерев яким більше 100 років 2019 р. Управління житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Міський фонд охорони навколишнього середовища Можливість створення нових заповідних об’єктів (пам’ятки природи) та сприяння збереженню реліктових видів рослин
5. Формування системи поводження із ТПВ
5.1 Запровадження системи роздільного збору ТПВ 2018-2020 рр. Управління житлово-комунального господарства, благоустрою та екології, Управління екології та природних ресурсів Тернопільської ОДА Міський бюджет
10000.0 тис. грн. -
Щорічно. Вирішення проблеми сортування відходів та подальшої їх утилізації
5.2 Розробка проектно-кошторисної документації та виведення земельної ділянки під будівництво сміттєспалювального чи сміттєперероблюваного заводу 2019-2021 рр. Тернопільська міська рада Міський бюджет, міський фонд охорони навколишнього середовища Поетапне вирішення проблеми поводження із ТПВ в місті
5.3 Стимулювання заходів з підтримки використання відходів як вторинної сировини постійно Управління житлово-комунального господарства, благоустрою та екології міський фонд охорони навколишнього середовища
10000.0 тис. грн..
Щорічно.
Функціонування системи пунктів прийому втор сировини та можливість їх подальшої переробки з економічною вигодою
5.4 Проведення наукових досліджень поточного стану Малашівського сміттєзвалища, його впливу на підземні води та ґрунти 2018-2022 рр Управління житлово-комунального господарства, благоустрою та екології із залученням спеціалізованих наукових організацій Обласний фонд охорони навколишнього середовища
100.0 тис. грн.
Щорічно. Оцінка впливу Малашівського сміттєзвалища на довкілля та здоров’я місцевих мешканців
6. Підвищення рівня екологічної поінформованості та вихованості громадян
6.1 Висвітлення інформації про стан навколишнього природного середовища у місті Постійно Управління житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Міський фонд охорони навколишнього середовища Висока поінформованість та екологічна обізнаність мешканців м. Тернополя
6.2 Залучення неурядових громадських організацій до прийняття рішень, яке може вплинути на екологічну ситуацію в місті Постійно Тернопільська міська рада Відсутність екологічно небезпечних та неприйнятних громадою проектів
6.3 Проведення еколого-освітніх та виховних заходів з учнівською молоддю 2018-2022 рр Відділ освіти м. Тернополя , Управління житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Екологічне виховання та освіта в школі
6.4 Запровадження системи роздільного збору відходів в школах, як напрям формування екологічної культур молоді 2018-2019 рр Відділ освіти м. Тернополя , Управління житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Міський фонд охорони навколишнього середовища
1000.0 тис. грн..
Щорічно. Формування екологічної свідомості та культури в учнівської молоді
6.5 Підвищення потенціалу участі громадськості у реалізації місцевої екологічної політики 2018-2022 рр Управління житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Реалізація якісної та результативної екологічної політики в місті
6.6 Запровадження в місцевих мас-медіа (газети, радіо, телебачення, інтернет-видання) екологічних рубрик 2018-2021 рр Місцеві мас-медіа, Управління житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Міський бюджет, кошти представників мас-медіа груп Сприяння екологічній поінформованості та підвищенню екологічної культури місцевих мешканців
6.7 Проведення масових еколого-просвітницьких заходів із залученням тернополян (екологічний фестиваль) 2018-2022 рр Управління житлово-комунального господарства, благоустрою та екології, управління освіти, культури і мистецтв. Міський фонд охорони навколишнього середовища
500.0 тис. грн.. щорічно. Підвищення екологічної культури жителів м. Тернополя
6.8 Організація систематичних толок з прибирання, озеленення та окультурення території міста Постійно Громадські організації,
Управління житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Міський фонд охорони навколишнього середовища
200.0 тис. грн.. щорічно. Формування екологічної свідомості та культури в мешканців міста
6.9 Встановлення по-місту соціальної екологічної реклами, інформаційних стендів(сіті-тайтів, біг-бордів) та листівок 2018-2019 рр Управління житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Міський фонд охорони навколишнього середовища
2000.0 тис. грн.. щороку. Підвищення екологічної свідомості та обізнаності місцевих жителів
6.10 Залучення студентської молоді до розробки та запровадження механізмів вирішення основних екологічних проблем Постійно Відділ освіти м. Тернополя , Управління житлово-комунального господарства, благоустрою та екології. Запровадження ефективних шляхів вирішення екологічних проблем за допомогою молодих фахівців різних галузей знань
6.11 Стимулювання суб’єктів господарювання, які сприяють покращенню стану довкілля у місті Постійно Виконком тернопільської міської ради Міський фонд охорони навколишнього середовища, міський бюджет Покращення екологічної ситуації в місті та запровадження природозберігаючих технологій у виробництві
6.12 Організація і контроль місць відпочинку для місцевих жителів та гостей міста 2018-2022 рр Управління житлово-комунального господарства, благоустрою та екології. Державна екологічна інспекція у Тернопільській області, муніципальна поліція міста. Міський бюджет
5000.0 тис. грн..
щорічно Окультурення рекреаційних зон міста
6.13 Створення екологічного центру міста 2018-2019 рр. Виконавчий комітет міської ради Міський бюджет Зростання рівня доступності екологічної інформації у місті та рівня природоохоронної культури місцевих мешканців
6.14 Удосконалення практик та екскурсій в школах з екопросвітницьким акцентом 2018-2022 рр. Відділ освіти м. Тернополя Впровадження краєзнавчого принципу у виховання та навчання учнівської молоді  
Alexandr Fil

Немає коментарів:

Дописати коментар