четвер, 9 травня 2019 р.

Історія української родини в Бразилії

Дуже приємний і захоплюючий момент трапився цього тижня, коли я опублікував стару фотографію на Facebook (на якій я був зі своєю родиною в 1989 році). Я розповім вам про цей дивовижний момент в останній частині цього посту. Тепер настав час представити героїв цієї красивої історії:
Представляю вам, мої нові друзі, нащадки українців і жителів штату Парана (бразильська держава, яка концентрує найбільшу кількість нащадків українців у Бразилії)! Це Марія, Елізабет і Вальдоміро.
Все почалося в 1893 році, коли у віці 12 років пан Юрко Банах приїхав з України до міста Прудентополіс, штат Парана, Бразилія. Разом з багатьма українськими іммігрантами, які щодня приїжджали до Бразилії, він виріс, одружився і мав дітей, серед них Валдоміро Банах. Він був одним з тисяч піонерів у впровадженні української мови та культури в Бразилії, що увійшов з покоління в покоління і є справжньою культурною реліквією для нас. Його син, молодий Вальдоміро, зустрівся з молодою Елізабетю Кульческі в Прудентополісі, де вони одружилися і мали 9 дітей (5 чудових дівчаток і 4 хлопці). Я знаю, без сумніву, що у них було 5 прекрасних і красивих дочок (адже в Україні те, що ви бачите найбільше - це красива жінка скрізь), але я тут зберігаю журналістську етику. Ахахахахахаха!
Серед 9 дітей, яких мала пара, була Марія Банах Серкумечка (Maria Banach Serckumecka).
Після шлюбу подружжя переїхали до міста Ортігейра (розташований на 208 км від міста Прудентополіс, який також був колонізований вітчизняними українцями, а сьогодні разом з Прудентополісом та іншими містами вони являють собою "Мала бразильська Україна".
І досі пара живе в цьому маленькому і процвітаючому місті.
Марія Банах Серкумечка живе в столиці Курітіба, і їде 270 км, щоб відвідати своїх батьків (на святкові дати, коли вона має відпустку).
Кілька днів тому Марія відправила звукове повідомлення до WhatsApp, щоб сказати мені, що вона і її батьки були в захваті, прочитавши все, що я написав у моєму Фейсбук пості. І на моє здивування, пані Елізабет та пан Валдоміро також розсилали аудіоповідомлення. Пані Елізавета була у захопленні; Пан Валдоміро надіслав ціле повідомлення на чистій українській мові! Це був дуже щасливий час для всіх нас.
Так що я попросив їх зробити фото і відправити їх мені. А ось фото!
Я вирішив віддати належне цій цілій родині та всім людям, які знайшли свою домівку у Бразилії.
Я дуже радий, що в Бразилії з'явилися нові друзі, які мені дуже подобаються і все, що я роблю для Бразилії, України і людства. Адже ми - люди.
Нехай Бог, наш Господь Ісус Христос, наша Богородиця (і всі інші еволюціоновані і добрі істоти, які керують цим всесвітом) продовжують благословляти і давати здоров'я нашому життю!
Амінь.
Про Прудентополіс: Більше 90% населення є нащадками українців. Вся інформація про Україну завжди прибуває до посольств, в консульствах і там раніше, а потім поширюється іншими містами Бразилії.
Текст підготовлений Рожеріо Мелло 😃
Вічна подяка моєму вчителю, який зробив для мене правильні переклади та виправлення.

Немає коментарів:

Дописати коментар