неділю, 1 жовтня 2017 р.

Петро Ландяк: Ще раз про децентралізацію

Протягом останніх пів року я мав дві різні розмови з двома нашими професорами, докторами наук , які активно, в тому числі і публічно, вихваляють теперішню децентралізацію. При цьому наші науковці, що дуже сумно, не вникнули в суть і не розібрались в деталях реформи.
Я б ще сказав так: про децентралізацію вони говорять штампами і трафаретами, якими оперує влада. А це в певній мірі мене завело , адже коли професор, не розібравшись, так легко сприймає рекламу влади і агітує за сьогоднішню "децетралізацію" - то що чекати від простих людей? Виклад своїх думок розділю на декілька частин. ЧАСТИНА 1. Перший аргумент професорів - це те, що ОБ'ЄДНАНІ ТЕРИТОРІАЛЬНІ ГРОМАДИ ( далі ОТГ) мають велику перевагу перед звичайними сільськими радами, так як в їх бюджети поступає податок на доходи фізичних осіб ( ПДФО). ПУБЛІЧНО АПЕЛЮЮ ПРОФЕСОРАМ - цей податок всі ОСТАННІ роки був складовою бюджетів сільських рад і нашою владою з 1-го січня 2015 року вилучений для сільських рад та запроваджений для ОТГ!!! ТОБТО , в цьому якраз я бачу маніпуляцію влади, яка штучно для одних створила проблему з коштами , а іншим дала перевагу!!! Хіба не так??? Де логіка,як не у маніпуляції??? ДРУГИЙ аргумент професорів стосується використання коштів Фонду Регіонального Розвитку (ФРР),які заладено в державний бюджет та які центральна виконавча влада розподіляє в ручному режимі! Влада (їй не дивуюсь) і співзвучно з нею мої співрозмовники- професори (їм точно дивуюсь) при агітації за створення великих громад кажуть : "Створюйте ОТГ та отримуйте кошти з Фонду регіонального рзвитку, бо сільські ради не можуть отримати такі кошти". В мене виникає просте питання: ЧОМУ ВЛАДА КОШТИ ФОНДУ РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ , які використовують на соціальний розвиток села ( ремонт клубу,бібліотеки, дороги та інше), виділяють з державного бюджету лише для ОТГ і не виділяють сільським радам??? ХІБА ЦЕ НЕ ШТУЧНО СТВОРЕНА ПЕРЕВАГА ЛИШЕ ДЛЯ ОДНИХ??? КУДИ ВЛАДА ШТОВХАЄ ІНШИХ??? ЧОМУСЬ МОЇ ДВА СПІВБЕСІДНИКИ- ПРОФЕСОРИ НЕ БАЧАТЬ ,НЕ РОЗУМІЮТЬ ЦЬОГО І НЕ РЕАГУЮТЬ НА МОЇ ЗАУВАЖЕННЯ ТА ПОЯСНЕННЯ!!! Я б ще не зважав на це ,якщо б вони не так активно агітували, за так звану, сьогоднішню децентралізацію. ТРЕТЄ І НАЙГОЛОВНІШЕ, з першої частини викладу моїх думок. Організовуючи децентралізацію ,яка точно потрібна, але ,я переконаний має проходити зовсім не у такий спосіб, як це в даний час відбувається в нас, в Україні, влада мала б РОЗПОЧАТИ СВОЮ РОБОТУ З ТОГО, що роз'яснити людям ПРИЧИНИ ,які зумовили її іти на реформу, для розуміння логіки і потреби децентралізації та вияснити кінцеву МЕТУ до якої МИ , ЯК КРАЇНА, маємо дійти проводячи її. Ось це і мало бути ПЕРШИМ І НАЙГОЛОВНІШИМ у роботі влади!!! Якраз з пояснення цього потрібно розпочинати, як владі, так і професорам свою агітацію за проведення децентралізації. А ЦЬОГО НЕМАЄ!!! Немає пояснень влади , які проблеми має вирішити децетралізація та на який кінцевий результат має вийти країна провівши таку реформу. Немає пояснень чому, як Закон України " Про створення об'єднаних територіальних громад" так і постанова уряду " Про методику створення об'єднаних територіальних громад" розроблено з таким критеріям та інструментами, що процес створення ОТГ владою направлено на об'єднання з 10-20 -30 сіл ??? Хіба такі утворення можуть бути громадами??? Хіба в них можуть, навіть ТЕОРЕТИЧНО, ДІЯТИ ЗАСАДИ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ??? Що зміниться якщо цілий Підгаєцький район Тернопільської області перейменувати в громаду??? Якщо б ті, хто агітує за так звану децентралізацію, розібрались в цих тонкощах, а не сліпо за владою повторяли "переваги децентралізації", то свої розмови вони не починали б з того що , створивши ОТГ- ви отримаєте додаткові кошти для своїх сіл, а розказали б про те , що буде в кінці тунелю. На цьому я завершую свою першу частину про сьогоднішню реформу влади з такого важливого питання, як децентралізація.
Оригінал

Немає коментарів:

Дописати коментар