четвер, 1 березня 2012 р.

Дороги потрібно будувати нові , а не залатувати старі

27 лютого 2012р. відбулася прес-конференція проекту ТМО «Нівроку» «Де ви, гроші на дороги?», під час якої експерти проекту ознайомили журналістів з першими результатами проекту. Нагадуємо, що проект стосується реалізації права громадян на доступ до інформації про розподіл та використання коштів, які спрямовуються на утримання вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах Тернопільської області.


– Відповідно до Закону «Про доступ до публічної інформації», в Тернопільську обласну раду, Тернопільську міську раду і Тернопільську обласну державну адміністрацію та до замовників робіт були направлені інформаційні запити. Хочу наголосити на тому, що вперше було отримано всі відповіді і вчасно. Варто також відзначити той факт, що Тернопільська обласна державна адміністрація надала вчасну і вичерпну відповідь не лише паперовій, а і електронній формі, а представники комунального підприємства Тернопільської обласної ради «Архбудсервіс» після надання офіційної відповіді запропонували при потребі надати будь-яку потрібну додаткову інформацію. – проінформував керівник проектів ТМО «Нівроку» Володимир Ханас.
З формальної точки зору, вважають експерти ТМО «Нівроку», проблем у збільшенні відремонтованих доріг в області у нас не мало би бути. Проте насправді це далеко не так.
– Дуже багато коштів не освоюються. У нас в грудні місяці вже перестали надходити платежі за виконані роботи. Органи місцевого самоврядування деколи запізнюються і надають неточну інформацію з приводу проектної документації. Багато проблем виникає в тому, що її потрібно доробляти, переробляти, – зауважив експерт проекту «Де ви, гроші на дороги?» Олег Продан. Іншою проблемою є якість виконаних робіт.
Другий етап проекту передбачає жорсткий контроль за використанням грошей і самим ремонтом доріг.
– Наступним етапом буде фізичний моніторинг здійснення ремонтних робіт, які будуть відбуватися, як місті Тернополі, так і по області, які будуть відбуватися, як за рахунок місцевих бюджетів, так і за рахунок державного. Для того, щоб ми чітко розуміли, що не тільки гроші виділені, але й вони освоєні у повній мірі з усіма технічними вимогами, які ставляться до дороги, – додав громадський експерт Ярослав Чорнозуб.
Як пояснив депутат Тернопільської обласної ради Юрій Лазаренко: «2012 рік за розподілом коштів кардинально відрізнятиметься від попередніх, оскільки цього річ кошти отримуватимуть з акцизу на бензин, це означає, що кожен район області самостійно зможе виконувати поточний ремонт автошляхів.» Однак місцева влада не готова до комплексних підходів.
За словами заступника начальника служби автомобільних доріг в Тернопільській області Богдана Юлика, це проблема державного рівня, адже у нас ніколи не вистачає фінансів на прокладання нових доріг, усе, що роблять – «латають» старі ями, які згодом знову розбиваються.
Депутат облради Володимир Болєщук поділився планами на цей рік: «Щодо плану на цей рік, то по Програмі розвитку і реформування ЖКГ в місті Тернопільпредбачено18 мільйонів 769 тисяч гривень на ремонт доріг. Це велика сума коштів. На даний момент проводиться аналіз всіх доріг і буде затверджено список доріг, які будуть відремонтовані і затверджено на виконавчому комітеті найближчим часом. » Він також повідомив, що Управління ЖКГ задоволене співпрацею з ТМО «Нівроку» та проектом, адже ніколи не буває зайвим проконтролювати фінансування і якісь виконаних робіт на тернопільських шляхах.
Свою позицію виклали також депутати Тернопільської обласної ради Степан Барна та Павло Федик.
В цілому прес-конференція виявила чимало «вузьких місць» і над спробами їх вирішити працюватимуть працівники громадськості. А фраза депутата Юрія Лазаренка практично визначила певні пріоритети: «Нам дороги потрібно нові будувати, а не періодично залатувати старі…».

1 коментар:

  1. Коли є дві проблеми-дурні і дороги, є певне рішення-асфальтний каток. Але що робити з дорогами?

    ВідповістиВидалити